انواع کت و شلوار مردانه

انواع مدل کت و شلوار مردانه که تنوع بسیار زیادی در سراسر دنیا در بین لباس آقایان دارد دارای متریال های سبک، رنگ و تناسب است. این احتمال وجود دارد که میلیون ها تومان بابت آن هزینه شود اما باز متناسب با استایل آن ها نباشد.

انواع مدل کت و شلوار مردانه

انواع کت و شلوار مردانه تشکیل شده از کت، شلوار و جلیقه که از یک مدل پارچه دوخته شده است که به سه گروه طبقه‌بندی می‌شوند.

  1. کت و شلوار مردانه طرح آمریکایی
  2. کت و شلوارهای مردانه طرح انگلیسی
  3. کت و شلوارهای مردانه با طراحی اروپایی – ایتالیایی
  4. طرح کت تک فیت بدن
  5. طرح کت کلاسیک 2022
  6. طرح کت تک مردانه چهارخانه
  7. کت طرح کژوال 2022
  8. طرح کت تک به سبک شرقی
  9. طرح کت تک با چاپ نقوش
  10. طرح کت تک برش‌دار

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

انواع کت و شلوار مردانه، کت و شلوار مردانه طرح آمریکایی

1. کت و شلوار مردانه طرح آمریکایی

این مدل کت و شلوار برای افرادی است که دارای سنگین وزن، اندام درشت دارند به دلیل اینکه در کت و شلوارهای آمریکایی مناسب با جثه‌های بزرگ آمریکایی‌ها در قیاس با افراد اروپایی می‌باشد.

این مدل کت و شلوارها برای حضور در اجتماع و محل کار مناسب می‌باشد و از راحتی لازم برخوردار بوده طراحی ساده و اصیلی دارد و از یک ردیف دکمه‌های دوتایی و سه تایی برخوردار است.

2. کت و شلوارهای مردانه طرح انگلیسی

این مدل کت و شلوارها که به کت و شلوارهای بریتانیایی نیز معروف است برای افرادی استفاده می‌شود که دارای جثه متوسط بوده ورزشکاران بسیار شیک و جذاب می‌باشد که به نوعی از یونیفرم نظامی الگو برداری شده است.

زیرا این یونیفرم‌ها خطوط بدن را دنبال کرده که در کت و شلوارهای انگلیسی به خوبی قابل مشاهده است و بسیار مناسب برای افراد با قامت بلند است.

انواع کت و شلوار مردانه، طرح ایتالیایی

3. کت و شلوارهای مردانه با طراحی اروپایی – ایتالیایی

این مدل کت و شلوارها اروپایی به ایتالیایی یا قاره‌ای نیز معروف هستند و کاملا متناسب با سایز بدن فرد دوخته شده و دارای دو دکمه در در یک ردیف می‌باشد که کاملا برای افراد لاغر اندام مناسب است.

در این مدل برای جذاب نمایش دادن شانه‌ها از پد استفاده می‌کنند و دکمه‌ها و قسمت برگردان یقه کت بالاتر از طرح‌های انگلیسی و آمریکایی است.

تفاوت کت و شلوارهای اروپایی با انگلیسی در نوع پارچه آن‌ها می‌باشد زیرا در نوع اروپایی بخاطر وجود آب و هوای گرم‌تر از پارچه‌های خنک و سبک برای دوخت استفاده می‌کنند.

طرح کت تک مردانه چهارخانه

4. طرح کت تک فیت بدن

این مدل بیشتر برای محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای استایل اسمارت کژوال مناسب می‌باشد.

بهتر است این کت همراه با شلوار جین اسکینی، پولوشرت که یک مدل تک اسپرت برای محیط‌های غیر رسمی است ظاهر شما را شیک می‌کند که بیشتر در رنگ‌بندی آبی سرمه‌ای، قهوه‌ای، کرم، طوسی و مشکی در جنس‌های کتان و پنبه‌ای قرار دارد.

5. طرح کت کلاسیک 2022

کت تک کلاسیک که در ابتدای کار بلیزر یا کت‌ها سورمه‌ای و دارای دکمه‌های طلایی بودند که همراه با شلوار جین و کفش کتانی ترکیبی بسیار عالی می‌باشد.

6. طرح کت تک مخملی

این طرح برای هر موقعیتی مناسب نبوده و بیشتر مناسب تئاتر، کنسرت، جشن می‌باشد (بیشتر یک سبک فشن می‌باشد)

کت مدل چرم

7. طرح کت تک مردانه چهارخانه

این طرح بیشتر مورد علاقه عامه مردم است.
بهتر است همراه با شلوار مردانه با رنگ‌بندی خنثی و ملایم و پیراهن مردانه تک رنگ پوشیده شود که بسیار در جذابیت آن مهم است.

8. کت طرح کژوال 2022

این مدل اصولا با پارچه‌های راحت با رنگ‌بندی اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد و همراه با شلوار جین و کفش کتانی پوشیده می‌شود که ظاهر فرد را جوان، شاداب و پرشور نشان می‌دهد.

یکی از انواع کت و شلوار مردانه، کت طرح کژوال است که دارای طرح و الگوهایی روی پارچه مثل گلدوزی است. پس از انتخاب مدل موردنظر از مرکز فروش کت و شلوار در اصفهان بایستی به جنس پارچه، رنگ و تناسب اندام فکر کرد.

کت مدل جین

9. طرح کت تک به سبک شرقی

این کت بیشتر مربوط به افراد مشرق زمین و سبک لباس‌های ژاپنی‌ها بوده که جسور بودن را به چشم تداعی می‌کند.

10. طرح کت تک با چاپ نقوش

این مدل کت‌ها مربوط به افرادی است که از کت‌های تک رنگ خسته شده‌اند و تمایل به جلب توجه بیشتر و عاشق طرح‌ها و نقوش هستند مناسب می‌باشد و این افراد بهتر است از کت‌های طرح دار استفاده کنند.

کت تک مدل اسپرت

11. طرح کت تک برش‌دار

این مدل کت در سال 2012 در بین زنان و مردانه به اوج خود رسید و بیشتر برای افرادی مناسب است که دارای ظاهری منحصر به فرد می‌باشند.
انواع کت تک مردانه عبارت است از:

  1. کت مدل جین
  2. مدل اورکت
  3. کت تک مدل یقه بلیزر
  4. کت تک مدل اسپرت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کت مدل جین

کت جین یکی از کت‌های بسیار زیبایی است که اصولا آقایان جوان و خوش تیپ در کمدشان دارند این کت‌ها در رنگ‌بندی‌های متنوعی وجود دارد.
مانند: سورمه‌ای، زغالی، آبی روشن و دارای 6 الی 4 جیب در روی آن طراحی شده است که معمولا آن‌ها را روی سینه، داخل کت و در بغل افراد دوخت می‌کردند و از 6 دکمه روی آن قرار داده می‌شد که جنبه‌ی زیبایی داشت.

پوشیدن کت جین به فرد یک استایل اسپرت می‌دهد و پوشیدن آن برای دورهمی‌های دوستانه، خانوادگی و کارهای روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهتر است همراه با کفش کتانی با تیشرت سفید ساده آن را ست کنید. این مدل تک‌ها برای فصول پاییز و بهار مناسب است.

2. مدل اورکت

یکی از لباس‌های رسمی بسیار قدیمی است و دارای قد بلند‌تر از کت‌های معمولی می‌باشد و تا بالای زانو فرد قراردارد. طرح این اورکت‌ها دارای چندین دکمه، کمربند همجنس و همرنگ داشته و یا بند روی شانه‌ها دارد.

برای پوشیدن اورکت بهتر است همراه با پلیور یقه اسکی و شال گردن استفاده نمایید. این مدل اورکت‌ها بیشتر برای فصول پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. کت تک مدل اسپرت

این کت همانگونه که مشخص است برای استایل‌های غیررسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند: فعالیت‌های خیابانی و روزانه، ورزشی، تیراندازی
جنس و رنگ‌بندی این کت‌ها بسیار متنوع است طرحی که روی این کت‌ها قرار داده می‌شود.

تکه دوزی در آرنج آن و قرار دادن درز در پشت کت می‌باشد و روی جیب‌های آن وصله یا پچ دوخته می‌شود. کت تک اسپرت را می‌توانید با شلوار کتان، جین، پلیور، پیراهن‌های متنوع و تیشرت ست نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *