کت و شلوار یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین پوشاک برای یک آقا به شمار می‌رود.
یک مرد خوش تیپ و خوش استایل درون کمد لباس‌های خود دست کم یک مدل کت و شلوار مردانه دارد که برای رفتن به محل کار یا شرکت در مهمانی‌ها و جلسات و موقعیت‌های خاص و رسمی از آن برای شیک بودن بهره می‌برد. ما در این نوشته از فوت و فن انتخاب کت و شلوار برای شما صحبت خواهیم کرد.

کت و شلوار به روز و مناسب می‌تواند در اعتماد به نفس یک مرد تاثیر به سزایی داشته باشد و رکن اصلی در سبک لباس پوشیدن هر مردی است. در واقع اولین کت و شلواری که یک آقا می‌خرد اولین قدم برای ابراز وقار و زیبایی خود بر می‌دارد.

یک کت و شلوار مردانه به لباسی گفته می‌شود که شامل یک کت، یک شلوار و بعضی اوقات جلیقه است که از یک نوع پارچه تهیه شده باشد.

انواع کت در انگلیسی به نام Jacket شناخته می‌شود و مدل‌های بسیار زیادی را شامل می شود. به صورت کلی انواع کت به دو دسته اصلی کت مردانه و کت اسپرت تقسیم میشوند. انتخاب یک کت مناسب برای مکان‌های مختلف بسته به ویژگی‌ها ی آن کت مانند مدل، رنگ و جنس کت دارد.

اما برای استفاده از کت و شلوار باید بدانیم که چه مدل کت و شلوار با چه جنسی برای چه موقعیت و مکانی مناسب ماست.
این کار مستلزم شناخت ما از انواع کت دارد.

انواع کت و شلوار از نظر سبک

انواع مدل کت و شلوار مردانه در مرکز خرید کت و شلوار اصفهان وجود دارد که هر کدام سبک‌های مختلفی دارند که عبارتند از:

  1. تک دکمه
  2. دو دکمه
  3. سه دکمه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

انواع کت و شلوار از نظر سبک

1. کت تک دکمه

این مدل کت و شلوار معمولا در دورهمی‌ها دوستانه کاربرد دارد و برای موقعیت‌های رسمی و کاری معمولا استفاده می‌شود. افرادی که از این مدل کت استفاده می‌کنند معمولا از این دکمه هم استفاده نکرده و آن را باز می‌گذارند.

2. کت دو دکمه

این مدل از کت معمولا به کت انگلیسی هم معروف است، در دوخت این کت‌ها معمولا از پارچه‌های کلاسیک و سنگین استفاده می‌شود.

این نوع کت مناسب موقعیت‌های رسمی و کلاسیک طراحی شده و افرادی که از آن استفاده می‌کنند، تنها دکمه بالایی آن را می‌بندند، زیرا بستن همزمان دکمه‌ها از جذابیت استایل این کت می‌کاهد.

3. کت سه دکمه

این مدل از کت که به کت آمریکایی نیز معروف است، مانند کت‌های انگلیسی مناسب موقعیت رسمی و کلاسیک است. در این مدل هم بستن دو دکمه بالایی یا دو دکمه پایین بسته به سلیقه خودتان برای زیبایی استایل شما توصیه میشود.

انواع کت و شلوار از نظر پارچه

از انواع پارچه‌های کت و شلوار برای دوخت استفاده می‌کنند، از رایج‌ترین پارچه‌هایی که برای دوخت کت و شلوار استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لنین
  2. پشمی
  3. نخی
  4. ابریشمی
  5. پلی استر
  6. موهر
  7. مخملی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. پارچه لنین

اگر به دنبال پارچه‌ای هستید که به توان با آن پارچه، کت و شلواری برای تابستان تهیه کرد.

انتخاب این پارچه که از الیاف گیاهی ساخته شده است می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شاید این جنس پارچه یکی از قدیمی‌ترین انواع پارچه در جهان است و قدمت آن را به زمان مصر باستان می‌دانند.

این پارچه در اروپا طرفداران زیادی دارد، از مزایای دیگر این پارچه این است که چروک آن به راحتی با بخار از بین می‌رود.

انواع کت و شلوار از نظر پارچه

2. پارچه پشمی

از رایج‌ترین پارچه‌ها برای دوخت کت و شلوار پارچه‌های پشمی هستند، این پارچه‌ها به فوتر یا کشمیر هم معروف هستند، این پارچه‌ها در برابر چین و چروک مقاوم هستند، خنک هستند و جنس مناسبی برای موقعیت‌های رسمی دارند و خوش دوخت هستند.

3. پارچه نخی

یکی از انواع پارچه مرغوب کت و شلوار که طرفداران زیادی هم دارد، پارچه نخی است، این نوع پارچه از پارچه‌های لنین و پشمی ارزان‌تر هستند و در نتیجه قیمت این کت‌ها هم کمتر است.
شاید به همین علت است که برای خرید کت‌هایی که روتین و معمول استفاده می‌شود، این جنس کت را انتخاب میکنند. وزن کم، نگهداری و اتو کشی آسان، و به صرفه بودن این نوع پارچه، دلیل محبوبیت و خرید آن است.

4. پارچه ابریشمی

به دلیل قیمت زیاد و کمیاب بودن، معمولا به ندرت کت‌هایی که از ابریشم خالص تهیه بشوند وجود دارد.
معمولا برای ساخت این پارچه‌ها از 600 درصد پشم و تنها چهل درصد ابریشم به کار رفته است و یا از ابریشم مصنوعی استفاده میشود. لوکس بودن، جذابیت و لطافت این پارچه باعث انتخاب آن توسط مشتریان می‌شود.

5. پارچه پلی استر

این نوع پارچه با الیاف مصنوعی ساخته می شود، اما کیفیت پایین‌تری نسبت به پارچه‌های طبیعی دارد، و به راحتی چروک میشود، به همین دلیل قیمت پایین‌تری نسبت به سایر کت و شلوارها دارد.

6. پارچه موهر

این نوع پارچه از موی بز تهیه می‌شود و شباهت زیادی به پارچه‌های پشمی دارد، اما درخشش و جذابیت این پارچه به مراتب بیشتر است، این پارچه به سختی چروک می‌شود و طرفداران زیادی دارد.

کت و شلوار

7. پارچه مخملی

این پارچه از ترکیب نخ، نایلون، و ابریشم ساخته شده است و لطافت خاصی دارد و مناسب مهمانی‌ها و موقعیت‌های رسمی است.
استفاده از جنس مناسب برای فصول مختلف سال بسیار حائز اهمیت است. با توجه به ضخامت پارچه برای فصول مختلف، باید دست به انتخاب پارچه زد.

پارچه‌هایی مانند لنین، نخی و کشمیر از بهترین انواع پارچه برای تابستان به شمار می‌روند.
از بهترین جنس برای پارچه‌های که در زمستان برای کت و شلوار استفاده می‌شوند میتوان از پارچه‌های پشمی و فلانل نام برد.

و اما برای فصل پاییز و بهار که دمای هوا متغیر است، پارچه‌های موهر می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

برای انتخاب یک کت و شلوار مناسب بهتر است بیشتر به کت توجه کنید، زیرا اگر کت به اندازه کافی زیبا و مناسب باشد و تن خور خوبی داشته باشد به راحتی می‌توان شلوار را متناسب با آن تغییر داد و یا تنگی و گشادی آن را اندازه کرد.

توجه به سرشانه کت، یکی از نکات مهم در خرید یک کت به شمار می‌رود، در صورتی که سرشانه کت مناسب شما نبوده و کوچک یا بزرگ باشد، کل استایل شما را بهم میریزد.

اگر چین و چروک بین دو کتف خود در هنگام پوشیدن کت احساس کردید بدانید که این کت مناسب اندام شما نیست. اگر با نگاه کردن به کتی جذب آن کت نشدید، بهتر است در انتخاب آن صرفه نظر کنید، زیرا به احتمال زیاد این کت مناسب شما نیست و ساختار جذابی ندارد.

با توجه به نکات یاد شده امیدواریم این مطلب به انتخاب کت و شلوار مناسب به شما کمک کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *