انتخاب کت و شلوار

نکات مهم برای انتخاب کت و شلوار در مرحله اول، طبق نظر و سلیقه مشتری، باید شکل بگیرد. در انتخاب کت و شلوار دامادی ابتدا باید سلیقه داماد را مدنظر قرار داد.

گاهی اوقات، برخی از فروشگاه‌های فروش کت و شلوار اصفهان کت مناسب برای مصرف کننده را ندارند. برخی از فروشندگان، تلاش خود را برای متقاعد سازی مصرف کننده نسبت به خرید کت و شلوار نامتناسب برای داماد را انجام می‌دهند.

بنابراین نباید تسلیم خواسته و انتخاب فروشندگان به دلیل تعریف و تمجید‌های آنان از کت و شلوار شد. بنابراین انتخاب و سلیقه افراد، مورد احترام است.
بسیاری از افراد، برای استفاده از کت و شلوار، مدل و مدل‌های بسیار زیادی را در ذهن خود آماده سازی کرده‌اند.

اما نکته مهم در زمان خرید کت و شلوار، دقت در مد و مدل نیست. بلکه باید ذهن خریدار، نسبت به مواردی مانند مد، آزاد باشد.

نباید تنها به دنبال، طرح‌های نوین سال بود.

امکان نامناسب بودن طرح کت و شلوار امروزی برای داماد، اصلأ مناسب نباشد. گاهی اوقات، مدل‌های نوین، بسیار تنگ و یا کوتاه هستند و برای شب عروسی، انتخاب مناسبی نیستند.

بنابراین نباید زیاد تحت تاثیر عامل‌هایی مانند مد قرار گرفت. حتی وجود یک مدل ساده‌تر و یا قدیمی، تن خور بسیار شیک و بی نقصی را برای داماد به وجود آورد.

بنابراین استایل داماد را بسیار شیک و رسمی نشان می‌دهد. در زمان خرید انواع مدل کت و شلوار مردانه بر روی یک مدل خاص، نباید تعصب زیادی به خرج داد.

مردی با کت و شلوار توسی

نکات مهم انتخاب کت و شلوار

در زمان انتخاب کت و شلوار هیچگاه نباید تنها ملاک خرید را شلوار قرار داد. اگر شلوار در صورت پوشیدن بدون عیب و نقص باشد؛ دلیلی برای تناسب کت نیست.

البته به سادگی می‌توان برای تنگ و یا گشاد کردن شلوار اقدام کرد. اما برای دخل و تصرف در کت، فرایند کار، بسیار دشوار می‌شود.
بنابراین انتخاب کت مناسب را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب کت استاندارد، باید نسبت به انتخاب شلوار اهتمام ورزید.

1. استاندارد دوخت کت و شلوار

اولین سوال، برای انتخاب کت و شلوار استاندارد دوخت آن است. اندازه شلوار، نباید بیش از اندازه بزرگ باشد.
حتی سرشانه‌های کت، باید جذب شانه باشد و بزرگ‌تر از آن نباشد.

قد موجود برای کت و شلوار، در موارد خاص، دارای استاندارد ثابتی است. وجود استاندارد ثابت، برای ساختار کت و شلوار، باید رعایت شود. رعایت نکات ظریف و بسیار ریز، در انتخاب کت و شلوار، منجر به خوش تیپ شدن بیشتر و برازندگی فرد است.

برای ساختار کت معمولی، که مدل کت زیاد بلند و یا معمولی نیست، در زمان پوشیدن کت، باید به صورت ایستاده، دست‌ها در کنار بدن قرار داد.
قد کت، باید تا نوک انگشتان شست باشد.

برای تعیین قد آستین، انتهای کت جایی است که دست شروع می‌شود. البته پیراهن هم باید به اندازه نیم سانت از کت بیرون بیاید.
البته نکته مهم برای استفاده از آستین، خروج پیراهن، است. اندازه خروج آستین از زیر کت، نباید بیش از نیم سانتی متر باشد.

این نکته بسیار ظریف برای پوشیدن کت و شلوار و پیراهن برای بیشتر آقایان است. البته کمتر افرادی این نکات بسیار ریز و دقیق را رعایت می‌کنند.
یقه پیراهن باید از یقه کت، بیرون باشد.

مردی با پوشش کت و شلوار

2. قد شلوار

در زمان خرید کت و شلوار، باید به قد شلوار دقت کرد. لبه پشت شلوار باید تا لبه پایین قسمت کفش برسد.
در زمان راه رفتن، نباید جوراب مشخص باشد.
البته رنگ جوراب نیز نکته مهمی برای ایجاد زیبایی استایل داماد است.

رنگ جوراب باید متناسب با رنگ شلوار انتخاب شود. البته پوشیدن شلوار بسیار تنگ یا بسیار گشاد، در کت و شلوار، رایج نیست.
نکته مهم برای انتخاب کت و شلوار، در رابطه با کمر آن است. کمر شلوار، باید به اندازه نیم تا یک سایز، امکان تنگ و یا گشادی را داشته باشد.

مردی با کت و شلوار سفید نشسته روی صندلی

3. انتخاب کفش و جوراب مناسب

در زمان انتخاب کت و شلوار، باید در رابطه با انتخاب کفش هم دقت زیادی را به خرج داد. در صورت دقت به دیگر اجزای تشکیل دهنده کت و شلوار از نظر زیبایی، یک ترکیب کامل و بی نقصی را می‌توان به وجود آورد.

برای کت و شلوار با رنگ مشکی، با ساختار رسمی، باید از کفش مشکی رنگ رسمی استفاده کرد. حتی رنگ جوراب نیز باید به رنگ مشکی باشد.
در بقیه موارد، استفاده از رنگ بندی‌های بیشتر برای کفش، کت و شلوار و جوراب بی مشکل است. روش هماهنگ سازی رنگ جوراب، به همراه کت و شلوار، بهترین حالت ممکن است.

ابتدا باید نسبت به مدل‌های موجود در رابطه با دوخت کت و شلوار دامادی، اطلاعاتی دقیق در دست داشت. در بیشتر موارد، خریدار نسبت به تشخیص کت و شلوار مناسب، پیش قدم است.

گاهی اوقات، با پوشیدن یک کت و شلوار، حس خوبی به وجود می‌آید. بنابراین حس اولیه هر فرد، نسبت به پوشیدن کت و شلوار، کمک کننده در انتخاب آن است.

4. رنگ مناسب برای کت و شلوار 

از جمله نکات مهم برای خرید کت و شلوار دامادی از مراکز خرید کت و شلوار دامادی در اصفهان انتخاب رنگ مناسب برای آن است. رنگ مناسب و استاندارد، تا دهه 80 میلادی، تنها برای کت و شلوار به رنگ مشکی بود.

البته رنگ مشکی، هنوز نیز به عنوان و یک رنگ رسمی و کلاسیک، شناخته شده است. اما بعد از گذشت زمان، بسیاری از جوانان، با سلیقه‌های متفاوت، نسبت به رنگ مشکی برای کت و شلوار دامادی، سنت شکنی کردند. امروزه رنگ‌های بسیار زیادی تناسب خود را برای کت و شلوار دامادی به دست آورده‌اند.

البته در انتخاب رنگ، ابتدا باید تناسب رنگ را بخش‌هایی از بدن تطبیق اد که شامل:

  • رنگ مو
  • چشم
  • پوست

حتی با پوشیدن کت و شلوار رنگی در زیر نور خورشید و یا نور لامپ، به سادگی می‌توان نسبت به رنگ انتخابی اطمینان زیادی را دریافت کرد.

5. جنس مناسب برای کت و شلوار 

نکات مهم برای خرید و انتخاب کت و شلوار دامادی، باید از یک جنس مناسب و مطلوب استفاده کرد. البته جنس کت و شلوار انتخابی برای داماد‌های ایرانی، با توجه به فصول سال نیست. به دلیل این که تنها کت و شلوار دامادی در یک شب پوشیده می‌شود.
البته تعداد افراد کمی، برای کت و شلوار شب عروسی، در فصل زمستان از جنس پشم یا موهر استقبال می‌کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *