انتخاب کت و شلوار دامادی

انتخاب کت و شلوار دامادی یکی از حساس‌ترین و در عین حال سرنوشت سازترین لباسی که با آن زندگی مشترک خود را شروع می‌کند.
البته پیش از انتخاب کت و شلوار دامادی از مراکز خرید کت و شلوار اصفهان باید در مورد آن تحقیقات و نکاتی را بدانید که بتوانید انتخاب بهتر و مناسب‌تری داشته باشید.

فاکتورهای انتخاب کت و شلوار دامادی

انتخاب کت و شلوار دامادی فاکتورهای مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. متناسب با فصل
  2. متناسب با سایز
  3. از لحاظ استایل شخصی
  4. بر اساس کاربرد
  5. انتخاب جلیقه
  6. انتخاب رنگ مناسب
  7. توجه به تناسب استایل عروس و داماد
  8. پیراهن مناسب برای زیر کت
  9. توجه به انتخاب کراوات مناسب
  10. اکسسوری‌ها داماد مهم است
  11. انتخاب کفش مناسب
  12. تعیین بودجه
  13. برندهای کت و شلوار را بشناسید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کت و شلوار دامادی

1. انتخاب کت و شلوار دامادی متناسب با فصل

ممکن است در هنگام خرید از یک مدل کت و شلوار خوشتان بیاید اما مناسب فصل مراسم شما نباشد توجه داشته باشید باید بر احساسات خود غلبه کنید.
جنس پارچه کت و شلوارتان بایستی متناسب با فصل باشد. به عنوان مثال اگر مراسم‌تان در فصل تابستان است نمی‌توانید از کت و شلوار ضخیم استفاده کنید.

اگر این کار را انجام دهید در پایان مجبور خواهید شد که آن را از تنتان در بیاورید. در این فصل بهتر است از پارچه‌های کتانی و نخی استفاده کنید.
اما چنانچه مراسم در فصل زمستان است بهتر نوع پارچه کت و شلوارتان از جنس پشم یا فاستونی باشد.

2. انتخاب کت و شلوار متناسب با سایز

توجه داشته باشید فرقی نمی‌کند اگر ماهرترین خیاط دنیا هم کت و شلوار دامادی شما را دوخته باشند اما در صورتی که متناسب با استایل شما نباشد فایده‌ای ندارد.

زمانی که کت و شلوارتان را می‌پوشید نبایستی در تنتان خیلی گشاد یا خیلی تنگ به نظر برسد زیرا هر دوی آن جلوه زیبایی ندارند همچنین خودتان نیز در طول مراسم ناراحت خواهید بود و احساس آزادی و راحتی ندارید.

در صورتی که کت و شلوار آماده انتخاب می‌کنید به سایز و اندازه‌ها توجه داشته باشید. ممکن است کت و شلوار را اجازه کنید باز هم فرقی نمی‌کند حتما به اندازه‌های آن توجه کنید.
در صورتی که احساس می‌کنید که کت و شلوار تنگ یا گشاد است حتما به فروشنده بگوید بیشتر فروشگاه‌ها خیاط‌هایی دارند که می‌تواند کت و شلوارتان را کاملا سایز تنتان کنند.

در نظر داشته باشید اگر کت و شلواری در ویترین فروشگاه فروش کت و شلوار اصفهان مشاهده می‌کنید و برایتان جذاب است الزاما به این معنا نیست که روی تن شما هم خوش می‌نشیند. در انتخاب کت و شلوار دامادی اولین اولویت تناسب لباس با استایل شما است.

انتخاب کت و شلوار متناسب با سایز

3. انتخاب کت و شلوار دامادی از لحاظ استایل شخصی

استایل‌تان را بشناسید؟
رسمی می‌پوشید؟ یا اسپرت؟
در چه سبک از پوشش لباس احساس بهتری دارید؟

پیش از خرید و انتخاب کت و شلوار دامادی این نکات بسیار مهم است؛ زیرا برای انتخاب کت و شلوار استایل‌های مختلفی وجود دارد اعم از:

  • سبک کلاسیک: منظور این است که جلیقه، کت، شلوار و جزییاتی مثل دکمه، سردست و کراوات و غیره است.

اگر این سبک را می‌پسندید بهتر است به جزئیات هم به اندازه همان کلیات اهمیت بدهید.

معمولا برای سبک کلاسیک کت و شلوارهایی با طیف آبی بسیار زیبا هستند.

  • سبک معاصر: چنانچه تمایل دارید از احساسات رسمی خود تا حدی فاصله بگیرید این سبک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این سبک از رنگ‌های روشن مانند خاکستری روشن، آبی کم رنگ، بژ استفاده می‌شود.

بهتر است جنس کت و شلوار از نخ یا ترکیبی از پشم و ابریشم باشد. در واقع پارچه‌های لخت و نازک برای این سبک گزینه بسیار مناسبی هستند.

4. انتخاب کت و شلوار بر اساس کاربرد

خوب است هنگام خرید کت و شلوار دامادی به این سوال جواب دهید که آیا فقط این کت و شلوار را برای مراسم دامادی می‌خواهید بپوشید و قصد ندارید از آن برای سایر مراسم و مجالس دیگر استفاده کنید؟
اگر صرفا برای یک شب است که خرید می‌کنید اسراف کرده‌اید. بهتر است در هنگام خرید به سایر گزینه‌های دیگر هم دقت کنید که ممکن است در آینده نیاز باشد از آن در مکان‌های دیگر استفاده کنید.

5. انتخاب جلیقه برای کت و شلوار

معمولا برخی دامادها استایل کلاسیک را انتخاب می‌کنند این استایل با عروس بیشتر همخوانی دارد.
البته لباس عروس‌هایی که حجیم و بزرگ هستند و دارای استایل‌هایی با جزییات می‌باشند. اگر سبک کلاسیک را انتخاب کرده‌اید حتما باید جلیقه هم بپوشید.

استایل رسمی تاکسیدو

6. انتخاب رنگ مناسب کت و شلوار دامادی

انتخاب رنگ مناسب برای کت و شلوار دامادی بسیار مهم است؛ زیرا دست شما را باز می‌گذارد تا بتوانید با سایر اکسسوری‌های دیگر استایل‌تان را ست کنید مثل با دستمال جلیقه، کراوات و غیره.

7. توجه به تناسب استایل عروس و داماد

در مراسم عروس و داماد در کنار همدیگر قرار می‌گیرند.
به همین دلیل باید لباس‌هایشان با یکدیگر هماهنگ باشد. این طور نباشد که عروس لباس مجلل و باشکوهی پوشیده باشد در حالی که داماد کت و شلوار اسپرت و ساده‌ای به تن کند.

توجه داشته باشید که استایل و جنس همچنین طیف رنگ لباس عروس و داماد متناسب با یکدیگر باشند.
رنگ سفید دارای تناژهای مختلفی است که شما بتوانید کدام توناژ رنگی را در لباس عروس ایجاد کنید و متناسب با آن رنگ کت و شلوار دامادی‌تان را انتخاب کنید.
البته بهتر است به سایر عناصر دیگر استایل نظیر اکسسوری‌های عروس و سایر بخش‌های لباس داماد مثل کراوات و دستمال جیبش هم همرنگ و هماهنگ انتخاب شود.

8. پیراهن مناسب برای زیر کت را بشناسید

رنگ، سایز و جنس پارچه پیراهن زیر کت بسیار مهم است. به تمامی این موارد دقت کنید. لباس باید متناسب با سایزتان باشد همچنین جنس آن بایستی متناسب با کت و شلوارتان باشد.
مناسب‌ترین رنگ برای لباس زیر کت و شلوار سفید است زیرا باعث بیشتر جلوه دادن رنگ کت می‌شود و بسیار زیبا و آراسته به نظر می‌رسید.

9. توجه به انتخاب کراوات مناسب

در انتخاب کراوات یا پاپیون مختار هستید. در صورتی که انتخابتان کراوات است. مناسب‌ترین رنگ برای استایل داماد رنگ‌های آبی، کرم، استخوانی است. بهترین جنس برای کراوات ابریشم است.
البته پاپیون برای دامادهایی که استایل رسمی مانند تاکسیدو می‌پوشند در رنگ مشکی گزینه بسیار مناسبی است.

انتخاب کفش مناسب برای کت و شلوار

10. اکسسوری‌ها داماد مهم است

با استفاده از انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه می‌توانید استایل و سبک شخصی‌تان را به کت و شلوار دامادی اضافه کنید تا خاص‌تر نشان داده شوید.
به عنوان مثال در انتخاب جلیقه دقت کنید با تنوع رنگی بالایی که دارد می‌توانید تیپ‌تان را منحصر به فرد‌تر کنید.

اما شاید تمایل نداشته باشید که رنگ جلیقه با کت و شلوارتان فرق داشته باشد. اشکالی ندارد می‌توانید دکمه سردست، کراوات یا پاپیون، دستمال داخل جیب کت و حتی جورابتان را متناسب با کت و شلوارتان انتخاب کنید تا خاص‌تر به چشم بیاید.

در خصوص استفاده از کمربند معمولا برای دامادی استفاده نمی‌شود چون ممکن است این به نظر برسد که لباس کاملا سایزتان نیست. معمولا دامادهایی هم که اضافه وزن دارند از ساسپندرها برای شلوارشان استفاده می‌کنند.

11. انتخاب کفش مناسب برای کت و شلوار

در خرید کفش باید به جنس و ترکیب آن توجه کنید کفش چرم گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا جلوه بسیار زیبایی به استایل شما می‌دهد.
کفش مشکی را به راحتی می‌توانید با سایر طیف‌های کت و شلوارتان ست کنید.

12. تعیین بودجه را انجام دهید

قیمت کت شلوار دوخته تنها در مواردی که تنها برای شما به صورت سفارشی یا شخصی دوزی دوخته می‌شود کاملا متفاوت است. عوامل مختلفی بر روی قیمت کت و شلوار تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال جنس پارچه، کیفیت دکمه ها، وسایل جانبی و غیره.

از نکاتی مهمی که پیش از انتخاب کت و شلوار دامادی باید توجه کنید بودجه است چه میزان هزینه‌ای می‌خواهید برای آن در نظر بگیرید.
مشخص نمودن قیمت خود مناسب‌ترین فاکتور برای رسیدن به یک انتخاب صحیح و خوب است و کارتان را در انتخاب کت و شلوار دامادی راحت‌تر خواهد کرد.

13. برندهای کت و شلوار را بشناسید

یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب کت و شلوار دامادی این است که برندهای مختلف را بشناسید. سپس با بررسی دوخت و قیمت‌ها دیدگاه بازتری نسبت به خرید کسب خواهید کرد و در انتخاب بهتر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *