انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه

انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه در مراسم‌ها، مکان‌ها و موقعیت‌های مختلف زیادی قابل استفاده هستند.
اما مسئله‌ای که وجود دارد برای اینکه بتواند این کت و شلوار مردانه را شیک‌تر کرد بهترین کار استفاده از اکسسوری است.

انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه

انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه عبارتند از:

  1. استفاده از دکمه سرآستین
  2. انتخاب کمربند مناسب برای کت و شلوار
  3. انتخاب کراوات
  4. سنجاق کراوات
  5. استفاده از سنجاق یقه
  6. انتخاب دستمال جینی
  7. انواع ساس بند برای کت و شلوار

در ادامه هر کدام از اکسسوری‌های فوق را توضیح می‌دهیم.

استفاده از دکمه سرآستین،انواع اکسسوری‌ها برای کت و شلوار مردانه

1. استفاده از دکمه سرآستین

هنگام انتخاب کت و شلوار دامادی اصولا از دکمه سرآستین هم استفاده می‌شود. از کوچک‌ترین اکسسوری‌های کت و شلوار می‌توان به دکمه‌های سرآستین اشاره کرد که می‌تواند استایل آقایان را تکمیل کند.

برای انتخاب این نوع اکسسوری مناسب باید زمان بگذارید؛ زیرا برخی از افراد تصور می‌کنند که این اکسسوری چندان به چشم نمی‌آید در حالی که اصلا چنین چیزی نیست.
دکمه‌های سرآستین در مدل‌های و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود که توجه داشته باشید که مناسب‌ترین آن را برای لباس خود انتخاب کنید.
در صورتی که کت و شلواری که به تن می‌کنید برای موقعیت رسمی است.
بهتر است از دکمه‌های سرآستین که طراحی آن با سنگ کار شده است انتخاب کنید. البته در استفاده از آن نبایستی افراط پیشه کنید.

2. انتخاب کمربند مناسب کت و شلوار

کمربند یکی از انواع اکسسوری‌ها کت و شلوار مردانه است. مناسب‌ترین انتخاب برای کت و شلوارهای رسمی استفاده از کمربندهای چرمی است که طراحی ظریفی دارند.

3. انتخاب کراوات

استفاده از کراوات یکی از پرکاربردترین و بهترین اکسسوری‌هایی است که همواره آقایان از آن استفاده می‌کنند. به ویژه برای مراسم دامادی.
کراوات در مدل، طرح‌های متفاوت با رنگ‌بندی‌های متنوع به بازار فروش کت و شلوار اصفهان عرضه می‌شود و تمامی سلیقه‌ها را به راحتی پوشش می‌دهد.

توجه داشته باشید که با انتخاب یک کراوات مناسب چندان هم کار ساده‌ای نیست. به رنگ و طرح آن باید توجه کنید که با رنگ پیراهن و کت شما ست باشد و با مکان و موقعیتی که می‌خواهید به آنجا بروید هماهنگی داشته باشد.
توصیه می‌شود که از کراوات همراه با کت و شلوار در مناسبت‌های رسمی استفاده کنید. البته در صورت تمایل می‌توانید به جای کراوات از پاپیون هم استفاده کنید.

سنجاق کراوات، انواع اکسسوری‌ها برای کت و شلوار مردانه

4. سنجاق کراوات

این اکسسوری در نقش گیره است و تنها به منظور ثابت نگه داشتن کراوات است. با داشتن سنجاق شما دیگر نیازی نیست که مدام کراوات را درست کنید.
البته سنجاق‌ها در عین ظاهر زیبا طراحی ظریفی دارند که بیشتر جلوه زیبایی به کت و شلوار شما می‌بخشند.

البته جالب بدانید که در کنار این سنجاق‌های سوزن‌هایی وجود دارد که کار آن‌ها شبیه به سنجاق است. اما بهتر است تا حدالامکان از آن‌ها خریداری نکنید؛ زیرا احتمال اینکه باعث نخ کش شدن پیراهن یا کراوات شما شوند بسیار زیاد است.

5. استفاده از سنجاق یقه

از انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه سنجاق یقه است که در موقعیت‌های مختلف می‌توانید بر روی یقه کت استفاده کنید. در سازمان‌ها و شرکت‌های آقایان به مراتب از چنین سنجاق‌هایی استفاده می‌کنند؛ در حالی که چندان کاربردی ندارند.
این نوع از اکسسوری‌ها در سایزهای مختلف ساخته می‌شوند و این مسئله موجب خواهد شد تا آقایان در سایر موقعیت‌ها از آن استفاده کنند.

انواع اکسسوری‌ها برای کت و شلوار مردانه، دستمال جیبی

6. استفاده دستمال جینی

یکی از انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه، استفاده از دستمال جیبی است که می‌تواند شما را بسیار لاکچری جلوه دهد.
این اکسسوری در تمامی فرهنگ‌ها وجود دارد. در صورتی که پیراهنی که پوشیده‌اید به رنگ خنثی است و کراوات هم به همین صورت است.

لازم است که رنگ دستمال جینی خود را متفاوت انتخاب کنید تا ظاهری جذاب‌تری به استایلتان بدهد. نخستین نکته‌ای که باید در انتخاب دستمال جینی دقت کنید این است که رنگ آن با رنگ کراوات بایستی متفاوت باشد.

البته باید به خوبی بدانید که دستمال را چطور تا کنید. در صورتی که موقعیت و مکانی که از آن استفاده می‌کنید رسمی است بهتر است تای دستمال ساده باشد.

7. ساعت مناسب همراه با کت و شلوار

ساعت مچی یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای استایل آقایان همراه با کت و شلوار است به ویژه اگر ساعت ساده باشد شما را بسیار خوش تیپ و شیک نشان می‌دهد.
البته توجه افراد زیادی را به سمت شما جذب خواهد کرد.
ساعت‌هایی که بند و صفحه ساده‌تری دارند بسیار مناسب برای این لباس است و باعث بیشتر دیدن شدنتان می‌شوند.
البته در انتخاب رنگ صفحه پیشنهاد می‌شود که ترجیجا از رنگ‌های طوسی روشن یا آبی روشن استفاده کنید.
اگر یک کت و شلوار کاملا معمولی انتخاب کرده‌اید می‌توانید ساعت خود را در سبک‌های دیگر انتخاب کنید.

ساعت مناسب همراه با کت و شلوار، انواع اکسسوری‌ها برای کت و شلوار مردانه

8. انتخاب انواع ساس بند برای کت و شلوار

از دیگر انواع اکسسوری‌های کت و شلوار مردانه انواع ساس بند است که در سایزهای مختلف موجود است. البته در فرهنگ ایرانی این نوع اکسسوری چندان مورد استقبال قرار نگرفته است.
در حالی که استفاده از آن جلوه متفاوتی به کت و شلوارتان می‌دهد. بعضی از شلوارها دکمه داخل کمربند دارند از این رو می‌توانند از ساس بند استفاده کنند.
اگر تمایل دارید از این اکسسوری استفاده کنید می‌توانید به خیاط بگوید که برایتان این کار را انجام دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *