مشخصات کت و شلوار پسرانه

مشخصات کت و شلوار پسرانه از نظر دوخت، طراحی و حتی نوع پارچه مشخص می‌شود. برای خرید کت و شلوار مناسب از مرکز خرید کت و شلوار اصفهان نقش برند بسیار مهم است.

برند، از روش‌های بسیار ساده، برای قیمت گذاری بر روی کت و شلوار است. برند، منجر به کاهش و یا افزایش بی اندازه‌ای برای قیمت کت و شلوار می‌شود.

برای کت پسرانه، انواع برند‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. البته کت و شلوار پسرانه نسبت به دامادی، حالت اسپرت‌تری دارد.

آیا هر نوع برند در ساختار کت و شلوار ارزش خرید را دارد؟
البته برند را می‌توان به شکل متری در بازار تهیه کرد.

بنابراین با خرید برند از بازار، آن را می‌توان بر روی هر کت و شلواری چسباند. بنابراین فضا برای انجام فعالیت‌های غیر انسانی برای فروش بیشتر کت و شلوار وجود دارد.

در صورت تمایل به خرید برند خارجی برای کت و شلوار، باید هزینه و بودجه خود را مشخص نمایید. بهترین نوع برند که نشان از اصل بودن آن است از نوع برند آکسفورد است.

این برند، هزینه خریدی بالای 40 تومان را به خود اختصاص می‌دهد. البته در صورت عدم تمایل به خرید برند برای کت و شلوار، می‌توان یک برند اصیل ایرانی را انتخاب کرد.
برند ایرانی، از نظر قیمت و کیفیت، نسبت به برند‌های خارجی، رقابت سختی را در پیش گرفته است. حتی هماهنگ سازی کت تک به همراه یک تیشرت، برای پسران، بسیار جذاب و همگانی است.

ویژگی کت و شلوار پسرانه از نظر آستر

برای تشخیص یک کت و شلوار بی کیفیت، به سادگی می‌توان آن را از روی آستر تشخیص داد. برخی از آستر‌ها صدای خش خش می‌دهند؛ بنابراین ساختار آن‌ها حالت کاغذی دارد.

جنس کاربردی برای تولید این نوع از آستر، از پلی استر است. بنابراین از الیاف طبیعی در آن استفاده نشده است.
وجود آستر با کیفیت برای کت، باید به صورت کامل از الیاف طبیعی تولید شده باشد. الیاف طبیعی، حس تنفس و راحتی بیشتری را ایجاد می‌کند.

پسری با پوشش کت

نقش درز در کت و شلوار پسرانه

برای خرید کت و شلوار پسرانه با کیفیت، ابتدا باید به درز آن دقت داشت. درز کت و شلوار، از اصول مهم در دوخت آن است.
ابتدا باید درز‌های موجود در قسمت بیرون و درون کت و شلوار ارزیابی کرد.

درز‌هایی که از قسمت داخلی آن پوشش داده شده‌اند؛ به کمک نوار اُریب تمیز کاری می‌شود. این مدل از درز برای کت و شلوار، نشان از مرغوبیت آن است.
البته زاپاس درز‌ها، می‌تواند نکته مهمی برای انتخاب کت و شلوار باشد. زاپاس درز، نباید کمتر از میزان استاندارد باشد.

ویژگی یقه کت پسرانه

از قسمت‌های مهم و راحت، برای تشخیص کت و شلوار مرغوب و با کیفیت، یقه آن است. برای کت تک خوش دوخت، استفاده از یقه تیر و صاف با زاویه‌های مرتب، بسیار کمک کننده است.

تای موجود برای یقه کت، نباید بی نظم و یا بسیار شل باشد. حتی وجود منحنی بیش از اندازه برای یقه کت، آن را نامناسب جلوه می‌دهد.

قسمت زیر یقه، نباید دارای دوخت باشد. پارچه موجود برای یقه، باید به صورت یکسره و یک تکه، باشد.
بنابراین به هیچ عنوان در قسمت زیر یقه، نباید وجود خط دوخت و یا حالت دو تکه برای آن وجود داشته باشد.

جنس پارچه برای دوخت کت و شلوار اهمیت دارد. از نکات بسیار مهم و از ویژگی‌های یک کت و شلوار پسرانه ایده آل، جنس پارچه است.
جنس پارچه، از کلیدی‌ترین خصوصیات برای انتخاب یک کت و شلوار پسرانه مرغوب و با کیفیت است.

استفاده از پارچه پلاستیکی، برای دوخت کت و شلوار، به هیچ عنوان برای برند‌ها انتخاب نمی‌شود. یک کت و شلوار پسرانه با کیفیت، باید از جنس پارچه با الیاف طبیعی باشد.

بافت پارچه و حس نرمی و لطافت بیشتر برای آن، نشان از کیفیت و مرغوبیت بسیار بالا پارچه مناسب کت و شلوار است.

ویژگی دکمه در کت و شلوار پسرانه

تولید کنندگان دکمه، در بازار، مدل‌های متنوعی از دکمه را ایجاد کرده‌اند. دکمه متفاوت از نظر جنس، طرح، در بازار وجود دارد.
البته بهره‌مندی از دکمه پلاستیکی، دیگر کاربرد ندارد.

برخی از برند‌های معتبر برای دوخت کت و شلوار، از دکمه با جنس‌های متفاوت استفاده می‌کنند که شامل:

  • دکمه چوبی
  • چرم
  • فلزی
  • صدفی

البته هنوز برخی از برند‌ها، تمایل به استفاده از دکمه پلاستیکی را نیز دارند. ساختار دکمه، باید شبیه به هم و دارای لبه‌های صاف باشد.
باید در قسمت پشت آن، از دکمه کوچک، برای کاهش میزان پارگی پارچه استفاده کرد.

مردی با پوشش کت و شلوار مشکی

طرح پارچه برای دوخت کت و شلوار

استفاده از پارچه مناسب برای کت و شلوار، باید به صورت کاملأ منظم باشد. خط‌های موجود در یوک سرشانه، باید به صورت دقیق به خط سرشانه متصل شوند.

رعایت موارد فوق، برای دوخت کت و شلوار پسرانه، برای تولید کننده، بسیار مهم است. تولید کننده، حاضر به افزایش مصرف پارچه بیشتر برای دوخت کت و شلوار با استایل بهتر و مرتب‌تر است.

کت و شلوار مناسب پسرانه، باید تفاوت‌هایی با کت و شلوار دامادی داشته باشد. برای کت و شلوار دامادی، بیشتر از حالت رسمی استفاده می‌شود.

اما در کت و شلوار پسرانه، حالت اسپرت‌تری دیده می‌شود. البته میزان تفاوت در کت شلوار پسرانه و دامادی، در نوع دوخت آن‌ها است.
دوخت نقش بسیار مهمی را در ایجاد یک تغییر بزرگ برای کت و شلوار را دارد.

رنگ بندی بسیار وسیعی برای کت و شلوار پسرانه وجود دارد. البته امروزه، از طیف وسیع رنگ، برای دوخت کت و شلوار استفاده می‌شود.
رنگ‌هایی که در گذشته، به هیچ عنوان برای کت و شلوار به صورت غیر رسمی نیز از آن‌ها استفاده نمی‌شد.

بنابراین تحول عظیمی در تولید کت و شلوار با هر ترکیبی، از نظر رنگ بندی به وجود آمده است. رنگ نقش مهمی را برای ساختار کت و شلوار و نمایش شخصیت افراد ایفا می‌کند.

هر رنگ، نشانه‌ای از شخصیت درونی افراد است. بنابراین از نظر روانشناسی برای انتخاب کت و شلوار پسرانه، باید رنگ را در اولویت اول انتخاب قرار داد.
البته اندازه کت و شلوار پسرانه، با توجه به سن و اندام هر شخص، متفاوت است.

برای کودکان، سایز انتخابی در دوخت کت و شلوار، به اندازه یک کت و شلوار مردانه نیست. بنابراین میزان پارچه بسیار کمتری برای دوخت کت و شلوار پسرانه نسبت به مردانه به کار می‌رود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *