تفاوت کت و شلوار انگلیسی با ایتالیایی

امروزه انواع مدل کت و شلوار مردانه با شکل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در بازار کت و شلوار اصفهان وجود دارند. افراد متناسب با فضایی که قصد دارند به آنجا بروند؛ می‌توانند از کت و شلوارهای استفاده کنند.
کت و شلوار‌های معروف در دنیا عبارتند از آمریکایی، ایتالیایی، انگلیسی و … . باید بدانید که بین کت و شلوار‌هایی متفاوت یک سری ویژگی‌هایی وجود دارد، که باعث شده است؛ این مدل از کت و شلوار‌ها متمایز باشد. برای همین در این نوشته به صورت تخصصی در مورد تفاوت کت و شلوار انگلیسی با ایتالیایی صحبت خواهیم کرد.

تفاوت کت و شلوار انگلیسی و ایتالیایی

تفاوت کت و شلوار انگلیسی با ایتالیایی

برای اینکه متوجه شویم، تفاوت کت و شلوار انگلیسی با ایتالیایی در چیست، باید اطلاعاتی درباره این نوع از کت و شلوار‌ها به دست بیاوریم.
کت و شلوار انگلیسی اولین کت و شلواری که به عنوان کت و شلوار به بازار ارائه شد. در قرن 19 میلادی کت و شلوار انگلیسی در خیابان savile row لندن طراحی و به بازار ارائه شد.

خیابان savile row یک خیابان بسیار مهم در لندن به حساب می‌آید، که خیاطی مردانه سنتی در این خیابان نفوذ دارد.
در دهه 1800 به نام خیاطی به نام سرال پوول خیاط دربار شاهزاده ولز بود.

سرال پوول توانست یک جلیقه‌های طراحی کند، که شاهزاده در زمان شام خوردن از آن استفاده می‌کردند؛ این نوع جلیقه به نام ژاکت شام شناخته می‌شد. ژاکت شام یک سبک جدیدی از پوشاک مردانه را به وجود آورده بود، و ویژگی‌های منحصر به فردی داشت؛ که باعث شد نسل به نسل انتقال پیدا کند.
در دوران قدیم سوارکاران و اسب سواران برای اینکه بتوانند راحتی بسیار زیادی و قدرت بیشتری در هنگام سوارکاری به دست بیاورند؛ از جلیقه شام استفاده می‌کردند. 

اگر سوارکاران نیاز داشتند، که از کت استفاده کنند؛ از کت دو چاک که مخصوص کت انگلیسی بود، استفاده می‌کردند.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید؛ این است که در قرن نوزدهم کت و شلوار انگلیسی‌ها مخصوص افراد نظامی و درجه دار بود. همچنین افراد ثروتمند می‌توانستند از کت و شلوار انگلیسی استفاده کند. 

کت و شلوار انگلیسی

مشخصات کت و شلوار انگلیسی

از خصوصیات کت و شلوار رسمی طرح رسمی آن است، از ویژگی‌های بسیار مهمی که درون کت و شلوار انگلیسی وجود دارد، عبارتند است از: ساختار شانه، کم خط بودن لبه، چاک آستین، خیاطی محکم، دوخت دولایه، جیب پاکتی. 

در کت و شلوار انگلیسی برای اینکه بتوانند فرد را خوش فرم‌تر نشان بدهند، از پدهای نرمی در سرشانه استفاده می‌کردند.
همچنین در در قسمت سر آستین چاک قرار می‌دادند، که باعث می‌شد؛ این حس آستین‌ها جدا از هم تلقین بشود. استفاده از دکمه نشان می‌دهد، که آستین‌ها به هم دوخته نشده اند. کت‌های انگلیسی جیب پاکتی داشتند.
جیب کت‌های انگلیسی شباهتی به کت‌های آمریکایی نداشتند. در حالی که جیب کت‌های انگلیسی به صورت ساده بود. یکی از تفاوت‌هایی که بین کت‌های انگلیسی با کت‌های دیگر وجود دارد؛ کوتاه بودن این کت می‌باشد. 

انواع پارچه مرغوب کت و شلوار در بازار وجو دارد اما پارچه‌ای که برای کت و شلوار انگلیسی استفاده می‌کنند، پارچه‌های ضخیم و سنگین هستند، و بیشتر در فصل سرد سال از آن استفاده می‌کنند.
در واقع دکمه‌های کت انگلیسی یک ردیف یا دو ردیف هستند.

متناسب با سلیقه خودتان می‌توانید یک مدل دکمه‌ای را برای کت انگلیسی استفاده کنید. برای شلوار انگلیسی هم در بعضی از مواقع برای اینکه بتواند استایل را کلاسیک‌تر نشان بدهند؛ از چین دوبل استفاده می‌کردند. 

همان طور که گفتیم کت و شلوار‌های انگلیسی در دوران بسیار قدیم بیشتر برای افراد نظامی استفاده می‌شد، و به عنوان کت و شلوار رسمی شناخته می‌شود. بیشتر افراد برای شرکت در قرارها و مراسم‌های رسمی خودشان از کت و شلوار‌های انگلیسی استفاده می‌کنند: بهتر است که در موقعیت‌های غیر رسمی و کژوال از کت و شلوار انگلیسی استفاده نکنید. 

 

چه افرادی می‌توانند از کت و شلوار انگلیسی استفاده کنند؟ 

کت و شلوار انگلیسی بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که فرم بدن معمولی و عضلانی دارند.
برخلاف کت و شلوار‌های آمریکایی کت و شلوار‌های انگلیسی روی فرم کمر و سینه تمرکز بسیار زیادی دارند. اگر به دنبال این هستید، که برای سازمان یا شرکت خودتان کت و شلوار را خریداری کنید؛ بهتر است به دنبال کت و شلوار‌های انگلیسی بروید.

کت و شلوار ایتالیایی

مشخصات کت و شلوار ایتالیایی

کت و شلوار ایتالیایی از سری برند‌های معروف و شناخته شده می‌باشد، که ویژگی‌ها و مزیت‌های مخصوص خودش را دارد. زمانی که افراد از کت و شلوار انگلیسی استفاده می‌کردند؛ به دلیل اینکه پارچه کت و شلوار سنگین و ضخیم بود، فرد درون کت و شلوارهای احساس راحتی نداشت. اصلاً کت و شلوار‌های انگلیسی برای فصل گرم سال مناسب نبودند؛ پس به همین دلیل ایتالیایی‌ها به دنبال راه حلی بودند، تا بتوانند کت و شلوار‌هایی را با پارچه‌های سبک‌تر و راحت‌تر تهیه کنند.

در سال 1959 اولین بار نمایش مد در فلورانس انجام شد. در اولین نمایشگاه مد طرح کت و شلوار انگلیسی نمایش داده شد، و همگان علاقه بسیار زیادی به استفاده از آن داشتند. 

کت و شلوار‌های ایتالیایی با طرح‌های اولیه اصلا برای افراد چاق و درشت اندام مناسب نبود. طراحان تلاش کردند، تا بتوانند طرحی برای کت و شلوار‌های ایتالیایی در نظر بگیرند، که برای افراد چاق و تنومند مناسب است.

 

کت و شلوار‌های ایتالیایی با استفاده از پارچه‌های سبک تهیه می‌شدند.
دوختی که برای کت و شلوار‌های ایتالیایی در نظر گرفتند، به صورتی بود؛ که برای مراسم‌ها و ملاقات ملاقات‌های غیر رسمی مناسب می‌باشد. طراحی که برای کت و شلوار‌های ایتالیایی وجود دارد، به طراحی مدرن و به روز‌تری نسبت به کت و شلوار‌های انگلیسی است. کت و شلوار ایتالیایی برای استفاده روزانه بسیار مناسب است. 

یکی از ویژگی‌های بسیار عالی که در کت و شلوار‌های ایتالیایی وجود دارد؛ این است که پد در سرشانه وجود ندارد. نبود پد باعث می‌شود، تا افراد زیادی به دنبال استفاده از این کت و شلوار‌ها بروند. 

در کت و شلوار‌های ایتالیایی دکمه‌های آن‌ها بالاتر دوخته می‌شوند، و یک ردیف دکمه دارند، که درون آن‌ها سه دکمه وجود دارد. دکمه‌های بالایی که در زیر یقه قرار دارند، بسته نمی‌شوند.
چاک دو طرفی درون کت و شلوار ایتالیایی وجود دارد، که باعث می‌شود؛ راحتی بسیار عالی برای افراد به وجود بیاورد. 

انواع جیب کت و شلوار طراحی می‌شود، جیب‌هایی که برای کت و شلوار ایتالیایی وجود دارند حالت مخفی دارند، و قابل مشاهده نیستند؛ و این موضوع کاملاً بر خلاف کت و شلوار‌های آمریکایی می‌باشد.
جیبی که روی سینه قرار دارد، به صورت گرد است، و مانند یک قایق کوچک عملکرد مناسبی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *