استفاده از کت تک

استفاده از کت تک به عنوان انتخاب لباس نیمه رسمی، در مکان‌های متفاوت است. البته انواع مدل کت و شلوار مردانه در نوع دوخت و استفاده از پارچه‌های متنوع، دارای تفاوت در مدل و اندازه است.

دوخت کت رسمی، تک یا اسپرت، هر کدام دارای ویژگی‌های خاص به خود هستند. اما پوشش استاندارد با کت تک، در میان بیشتر افراد، از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

کت تک، به عنوان پوشاک نیمه رسمی برای آقایان کاربرد دارد. حتی برای پوشش لباس اداری نیز از کت تک استفاده می‌شود. برای کسب استایل مناسب، با پوشش کت تک، می‌توان از لباس با شاخص متنوع در دوخت و پارچه استفاده کرد.

به طور مثال، بهره‌مندی از لباس‌هایی مانند شلوار جین، پیراهن، کفش و و اکسسوری‌های دیگر به هدف رسید. بهره‌مندی از کت مردانه به صورت تک و یا رسمی، دارای ویژگی‌های خاص به خود می‌باشد.

فاکتور‌های تعیین کننده‌ای که برای استفاده از کت تک وجود دارد مانند فیت سازی لباس، رنگ، جنس، هر سه مورد در میزان رسمی و یا غیر رسمی سازی لباس، نقش مهمی را بازی می‌کنند.

مردی کت پوش

دلایل استفاده از کت تک در سازمان

در اداره یا محل کار، استفاده از کت تک برای مدیران و یا حتی کارمندان نیز یک فاکتور بسیار مهم در پوشش آن‌ها است. البته بیشتر مدیران، تلاش خود را برای استفاده از کت و شلوار‌های رسمی در محل کار، افزایش داده‌اند.

استفاده از کت تک، بیشتر موارد، برای کارمندان، مناسب‌تر است. عناصر دیگری مانند شلوار، پیراهن و کفش، نوع تیپ مردان را در محل کار مشخص می‌کند.

کت تک، برای کارمند یک سازمان، به هیچ عنوان با شلوار، هماهنگی ندارد. به دلیل عدم هماهنگی شلوار با کت، حالت نیمه رسمی به خود می‌گیرد.
بنابراین شلوار برای پوشش کت تک، می‌تواند شکل‌های بسیار متفاوتی به خود بگیرد.

کت تک، مانند کت و شلوار، حالت رسمی ندارد. البته کت و شلوار، از نظر جنس پارچه، دارای جنس ضخیم‌تر است. اما در دوخت کت تک، از پارچه‌های نرم‌تر و نازک استفاده می‌شود.

البته استایل نیمه رسمی، برای کت تک، به شدت رایج است. بیشترین رنگ کاربردی برای دوخت کت تک، رنگ آبی ارتشی است.

استفاده از کت تک برای اولین بار، در نیروی دریایی کاربرد داشت. نیروی دریایی بریتانیا، در قرن نوزدهم، توانست از این مدل کت استفاده کند.
البته رنگ بندی بسیار متنوعی برای ساختار این کت در کشور بریتانیا به وجود آمد که شامل:

  • مشکی
  • خاکستری
  • زرشکی
  • سبز

البته نقطه متمایز کننده این مدل از کت نسبت به کت و شلوار‌های اسپرت، در جنس کاربردی آن‌ها در دوخت است.
جنس معمول و ساده برای کت تک که در بازار خرید کت و شلوار در اصفهان وجود دارد شامل:

  • پشم
  • سرژ
  • کشمیر
  • پلی استر
  • فرسک

تمامی مدل‌های کت تک، دارای یک ردیف دکمه می‌باشند.

چرا کت تک باید اندازه باشد؟

برای بسیاری از آقایان، انتخاب کت و شلوار باید متناسب با استایل بدنی آن‌ها باشد. البته فیت بودن کت، بر روی بدن، خود نشانه خوش دوختی آن است.
کت، باید ساختار بدن هر فرد، را به درستی به نمایش بگذارد.

گاهی اوقات، کت تک، دارای اندازه بسیار بزرگ یا کوچک است. بنابراین اندازه مناسب برای ساختار کت، بسیار مهم است.

دلایل استفاده از کت تک نامناسب چیست؟

در زمان بستن دکمه کت، شکل و ساختار ایکس شکلی بر روی سینه فرد ایجاد می‌شود. علامت ایکس شکل بر روی سینه، علامت تنگ بودن کت است.
اما در زمان بستن کت، دکمه جلویی آزاد‌تر باشد؛ امکان فضای باز و گشاد بودن کت وجود دارد. دوخت مناسب برای سرشانه، باید بر روی برجستگی‌های استخوان باشد.

اگر دوخت کت، بر روی برجستگی‌های شانه قرار نگیرد، کت اندازه فرد نیست. بنابراین اندازه و سایز هر فرد، مختص به خود او است.

استفاده از کت‌های کوتاه و یا بیش از اندازه گشاد، مناسب نیست. برای کت تک، باید متناسب با بدن و ساختار و استایل هر فرد باشد.
تنگی و گشادی زیاد برای کت، منجر به عدم زیبایی پوشش افراد می‌شود.

مردی استاده با کت و شلوار

تفاوت کت و شلوار رسمی و غیر رسمی

رسمی ترین نوع کت و شلوار مردانه، به همراه شلوار هماهنگ آن است. شلوار، نکته بسیار مهمی برای نمایش رسمی بودن کت و شلوار است.
البته رنگ شلوار، باید به همراه کت یکسان باشد.

کت و شلوار‌های رسمی، دارای رنگ بندی محدودی می‌باشند. البته رنگ بندی محدود در زمان گذشته بیش از امروز بود. اما امروزه، وجود رنگ بندی‌های دیگر از رنگ آبی یا کرمی برای کت و شلوار رسمی، بسیار زیاد است.

کت رسمی، به همراه ژاکت و یا لباس‌های نازک دیگر، پوشیده نمی‌شود.

بلکه تنها، استفاده از یک پیراهن مناسب، برای کت و شلوار رسمی، بسیار مناسب‌تر است. اما در زمان استفاده از کت تک بهره‌مندی از لباس‌های دیگر با ضخامت بیشتر یا کمتر، به شیک پوشی افراد آسیبی نمی‌زند.

برای کاهش میزان رسمیت در نوع لباس، استفاده از شلوار جین، به همراه کت، می‌تواند آن را متمایز کند. البته کت رسمی، باید جدا پوشیده شود.
گاهی اوقات، تغییر رنگ در شلوار و یا کت رسمی، امکان پوشیدن آن‌ها با هم، را مختل می‌کند.

بنابراین در زمان رنگ پریدگی برای شلوار و یا کت رسمی، می‌توان از هر کدام به صورت جداگانه استفاده کرد. کت را به صورت تک و شلوار را نیز با لباس‌های دیگر همسان کرد.
قابلیت پوشش لباس، از نظر کت و یا پیراهن، باید همخوانی مناسب و بی نظیری را با هم داشته باشند. در زمان پوشیدن کت تک، اگر بلندی کت از قسمت باسن، عبور کند؛ آن کت ، دارای اندازه بسیار بزرگ است.

حتی آستین کت، باید به درستی بری روی مچ دست قرار بگیرد. اندازه بیش از اندازه بلند و یا کوتاه برای کت، می‌تواند منجر به کاهش زیبایی آن برای مصرف کننده باشد.

کت تک یا کت و شلوار، هر کدام باید به نوبه خود، دارای دوخت بی نظیر و قابل قبول برای مصرف کننده باشند. یک کت ایده آل، دارای اندازه مناسب و همین طور، رنگ بندی بی نظیر برای مصرف کننده است. البته بهره‌مندی از کت تک و یا کت و شلوار، بستگی به سلیقه افراد و همین طور، کاربرد آن در نوع پوشش بسیار متفاوت است. به همین دلیل، تنوع زیادی در دوخت و رنگ بندی کت و شلوار و کت تک، وجود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *